Aloittelijan kahvakuula 1

Kahvakuula on minun yksi lemppari treeniväline. Sen avulla saa tehtyä erittäin monipuolisia ja tehokkaita treenejä.  Ja kaiken lisäksi se vaan on niin hauskaa 🙂

Tässä yksi maistiainen inWellin Aloittelijan kahvakuulatreeneistä.

Lämmittele alkuun, laitetaan sitten kuula liikkelle ja hiki virtaamaan!

Jätä kommentti alle, mitä tykkäsit?

 

Tämä treeni sisältää kuusi erilaista liikettä, joita tehdään kolme kierrosta.

Liikkeet:

  • Etuheilautus
  • Kahdeksikko
  • Pyöräytys
  • Kyykky/pystysoutu
  • Twist
  • Punnerrus/kosketus

 

Kuulan paino voi olla 6kg, 8kg tai jopa 10kg, riippuen lähtökuntotasosta sekä aikaisemmasta kuulailutaustasta. Aloittelijana kuulan paino ei saa olla kuitenkaan liian raskas, sillä on tärkeää ensin päästä tutustumaan kuulailuun ja liikkeisiin hyvällä tekniikalla.

 


Keskustelu

  1. No tällee n. Viisi viikkoa sitten lapsen saaneena, erittäin kiva ja varovainen kevyt jumppa, toki pari liikettä vaihdoin toisiin, koska palautuminen kesken👍😊

  2. Minkä painosta kuulaa suosittelet aloittelijalle sekä sellaiselle joka eI ole koskaan jumpannut kahvakuulan kanssa.

    1. 6kg on yleensä sopiva aloituspaino. Vähän myöhemmin on hyvä hankkia toinen hieman raskaampi kuula 8-10kg,jotta jalatkin saisi tarpeeksi haastetta kuulatreeneistä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *