Aloittajan TEHOtreeni

Tässä maistiainen TEHOTREENIEN ”Aloittava TEHOliikkuja” polulta, Aloittelijan voimatreeni. Tarvitset tähän treeniin mukaan jumppamaton lisäksi kaksi käsipainoa (2-3kg). Monipuolinen, koko kroppaa kokonaisvaltaisesti vahvistava harjoitus.

Jos tempo videolla on liian nopea, älä pysäytä videota, vaan tee niin monta toistoa kuin ehdit ja siirry seuraavaan liikkeeseen videon mukana. Jos tempo on vastaavasti sinulle liian hidas, tee niin monta ylimääräistä toistoa kuin ehdit ja siirry seuraavaan liikkeeseen videon mukana. Kokeneempikin liikkuja saa tästä treenistä hyvin haastetta ottaessaan käsipainoihin tarpeeksi painoa.

TREENILIIKKEET (2 kierrosta)

  • Peruskyykky x 10
  • Maastaveto x 10
  • Penkkipunnerrus/ lantionnosto x 10
  • Lankkupito 30 sekuntia
  • Kulmasoutu x 10
  • Istumaannousu x 20

Treeni-iloa 🙂

 


Keskustelu

  1. Hei. Jos ihminen ei ole ennen juuri voimistellut puntit on liikaa. Varsinkin istumaannousu on epäterveellinen kokemattomalle. Lantionnostossa pitäs korostaa myös lantionpohjalihasten jännittäminen. Ymmärrän et tarkoitat ehkä aloittelijalla tässä ryhmässä aloittavaa ennenkin voimistellutta. Mut nyt tätä voi aloittaa muutkin. Hienoa, et olet saanut tämän tehtyä. Olen itsekin haaveillut samasta. Olen kuntohoitaja ja siltä pohjalta kritiikki.

    1. Kiitos kommentistasi.
      Hyviä huomioita. Tämä on tosiaan näyte ”Aloittava TEHOliikkuja” -ohjelmasta. Kokemattomalle liikkujalle suosittelen ”Kevyet treenit” -ohjelmaa. Kevyet treenit ohjelman pääset valitsemaan liityttyäsi mukaan inWell- treeneihin.
      Kevyet treenit on hypyttömiä harjoituksia joissa lihaskuntoliikkeitä lähetään opettelemaan perusteellisesti.

      Tervetuloa mukaan.
      -Sanna

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *